درباره قضایای فلسطین و حمله اخیر و بی سابقه مبارزان فلسطینی (طوفان الأقصی)

توجّه به قضایای فلسطین و نقشی که غرب دغل‌باز فریب‌کار ستم‌کار در پیدایش رژیم صهیونیستی و حمایت از جنایات آن داشته، بهترین راه برای شناخت واقعیّت غرب دغل‌باز فریب‌کار است.

بیانات

آیت‌الله سیّد محمّد‌رضا مدرّسی طباطبایی دام ظلّه

دربارهٔ قضایای فلسطین و حملهٔ اخیر و بی‌سابقهٔ مبارزان فلسطینی

(طوفان الأقصی)

نماز جمعه شهر یزد (۱۴۰۲/۰۷/۲۱)

فلسطین، مهم‌ترین قضیّهٔ امروز جهان اسلام

مهم‌ترین قضیّه‌ای که فعلاً جهان اسلام با آن درگیر است و باید درس‌های مهم و پر‌عظمتی از آن گرفته شود، قضیّه‌ای است که امروزه در فلسطین جاری است.

پیدایش غدّۀ سرطانی رژیم صهیونستی با توطئه‌های انگلیس

اساساً پیدایش غدّۀ سرطانی رژیم صهیونستی در قلب کشورهای اسلامی و سپس رشد و نمو دادن آن توسّط غرب، ابتدا با توطئه‌های انگلیس با اعلامیّهٔ معروف وزیر خارجهٔ انگلیس در زمان خود صورت گرفت و تکّه‌ای از سرزمین‌های اسلامی با نقشه‌های شوم در اختیار عدّه‌ای صهیونیست کینه‌توز ضدّ اسلام و مسلمین قرار گرفت. کشورهای اسلامی و مسلمانان هم یا در خواب بودند یا اگر متوجّه بودند، قدرتی نداشتند؛ چون بعد از فروپاشی خلافت عثمانی کشورهایی که پدید آمدند، دست‌نشاندۀ همان استعمارگران بودند؛ لذا یا همسوی با آن‌ها یا با نگاه خوش‌بینانه ساکت در مقابل آن‌ها بودند، ولی ظنّ قوی بلکه اطمینان است که همسوی با آن‌ها بودند.

آنان ملّتی را از خانه و کاشانهٔ آباء و اجدادی هزاران‌ساله‌شان آواره کردند، آن‌ها را در‌به‌در کردند، کشتند، اسیر کردند، بیچاره کردند و عدّه‌ای را از سراسر دنیا با ادّعاهای واهی و بی‌اساس جمع کردند و روز‌به‌روز تقویت کردند و به جان مردم منطقه انداختند.

توجّه به قضایای فلسطین، بهترین راه شناخت غرب دغل‌باز

توجّه کردن به قضایای فلسطین و نقشی که غرب دغل‌باز فریب‌کار ستم‌کار در پیدایش رژیم صهیونیستی و حمایت از جنایات آن داشته، بهترین راه برای شناخت واقعیّت غرب دغل‌باز فریب‌کار است.

امروزه می‌بینید ملّت مظلومی که محاصره شده‌اند، مخصوصاً بخشی از آنان که در غزّه حضور دارند و از هر طرف آن‌ها را محاصره کرده‌اند، برق، آب، خوراک و تمام امکاناتشان در اختیار دشمنانشان یا در اختیار کسانی است که به آن‌ها رحم نمی‌کنند و از دشمنانشان واهمه دارند یا دست‌نشاندهٔ آنان هستند و هر روز این تنگناها و سختی‌ها افزوده و افزوده می‌شود. مردم را در فشار می‌گذارند، برق آن‌ها را کم می‌کنند، سهمیّهٔ آب آن‌ها را کاهش می‌دهند، زمین‌های کشاورزی آن‌ها را کم می‌کنند و خلاصه به‌هر‌نحو که می‌توانند آن‌ها را تحت فشار قرار می‌دهند که یا تدریجاً بمیرند یا از آنجا هجرت کنند و به جاهای دیگر بروند؛ یعنی در‌حقیقت آن‌ها را در شکنجهٔ ملایم دائمی و گاه شدید قرار می‌دهند تا دیگر تابی برای باقی ماندن یا زنده ماندن حقیقی نداشته باشند.

این مردم سال‌های سال است که در چنین شرایطی زندگی می‌کنند که برای آن‌ها مردن یا زنده ماندن تقریباً مساوی است. آن‌ها را در شرایطی قرار داده‌اند که یا ذلیلانه و تدریجاً بمیرند یا شجاعانه و سرافرازانه در نبرد با دشمن کشته شوند و چاره‌ای جز این ندارند.

حمایت همه‌جانبهٔ غرب فریب‌کار از جنایات اسرائیل

این صهیونیست‌های کثیف دنیاپرست دشمن اسلام و دشمن بشریّت، هیچ رحم و ملاحظه‌ای ندارند و حامیان آنان هم در‌حقیقت عین آن‌ها هستند؛ زیرا سال‌های سال است که می‌بینند اسرائیل این‌همه جنایت می‌کند، ولی هر روز از آن حمایت می‌کنند و حمایتشان بیشتر هم می‌شود!

در چنین شرایطی که این‌همه انسان بی‌گناه را که سرزمینشان غصب شده است، با بمب‌هایی که از‌لحاظ قواعد بین‌المللی ممنوع است و به‌کار بردن آن‌ها جنایت بین‌المللی ضدّ بشریّت محسوب می‌شود، می‌کُشند و آن‌ها را بر سر کودکان، خردسالان، زنان و غیر نظامیان فرو می‌ریزند و هیچ ابایی هم از این جنایت ندارند، این غرب دغل‌باز ستم‌کار و در رأسشان انگلیس و آمریکا حتّی وزیر خارجهٔ خود را سراسیمه به سرزمین‌های اشغالی می‌فرستند و می‌گویند: ما تا هرجا لازم باشد، از اسرائیل حمایت می‌کنیم!

حقیقت دموکراسی و حقوق بشر غربی و شعار زن، زندگی و آزادی

از اینجا می‌توان فهمید دموکراسی غربی، حقوق بشر غربی، و زن، زندگی و آزادی غربی چیست. این‌ها عناوینی برای فریب مردم دنیا و تابلوهایی است که تحت پوشش از آن‌ها می‌خواهند هر جنایتی را انجام دهند.

آیا بالاتر از جنایات اسرائیل متصوّر است؟! این رژیم اشغالگر هیچ معیار و قانونی را رعایت نمی‌کند: سرزمین مردم را غصب کرده است، خانه‌های مردم را بر سر آن‌ها خراب می‌کند، مردم را در کوچه و بازار می‌کُشد، فشار اقتصادی بر آن‌ها وارد می‌کند، آنان را در زندان نگه می‌دارد، اسیران را در تنگنای قطع کردن آب و برق و سایر نیازها قرار می‌دهد.

با‌این‌حال غرب مدّعی حقوق بشر و صادر‌کنندهٔ اعلامیّهٔ جهانی حقوق بشر و طرفدار زن، زندگی و آزادی، حمایت همه‌جانبهٔ خود را از این رژیم اشغالگر اعلام می‌کند و انواع تجهیزات و امکانات به آن می‌دهد! از اینجا می‌توان فهمید این غرب دغل‌باز هیچ عاطفه و رحمی ندارد و تحت پوشش این عناوین دست به هر جنایتی می‌زند.

چنان‌که نمونه‌های دیگر آن را در جاهای دیگر نیز دیده‌ایم: در بوسنی و هرزگوین هزاران انسان را سلّاخی کردند، در عراق صدها هزار انسان را از بین بردند، در الجزایر بنابر آمار اعلام‌شده تا یک میلیون نفر را نابود کردند، در ویتنام، افغانستان و جاهای دیگر در سراسر دنیا نیز چنین است.

مذاکره با دشمن غدّار، از روی ضعف و با حسن نیّت!

چقدر نادان‌اند آن‌هایی که می‌گویند: با این درندگان فقط از راه مذاکرۀ صلح‌آمیز حرف بزنید! آیا نمی‌دانند اگر قدرت نداشته باشی، مذاکره نتیجه‌ای نخواهد داشت؟! البتّه ما نمی‌گوییم حرف زدن و مذاکره غلط است، بلکه می‌گوییم مذاکره از روی ضعف و با حسن نیّت، با دشمن غدّاری مثل غرب فریب‌کار غلط است. تا وقتی قدرت نداشته باشیم و نتوانیم در برابر زورگویی‌های دشمنان جانانه مقاومت کنیم، آن‌ها به هیچ‌کس و هیچ‌چیز رحم نمی‌کنند و به خواسته‌های حقیقی و بر‌حقّ هیچ ملّتی گوش نخواهند داد.

اگر آمریکا و رژیم دست‌نشانده‌اش از ایران بیرون رفت، اگر از افغانستان بیرون رفت، اگر از عراق بیرون رانده شد، اگر جلوی اسرائیل گرفته شد و… همهٔ این‌ها به‌واسطهٔ حضور و تلاش مردم و تدبیرهایی است که بعدها انجام شد.

عظمت حملهٔ اخیر مبارزان فلسطینی

این یهودی‌هایی که امروزه در اسرائیل حاکم هستند، به تعبیر قرآن کریم، (أَحْرَصَ النَّاسِ عَلىٰ‏ حَیاهٍ)؛ «حریص‌ترین مردم بر زندگانی» هستند. آن‌ها از اطراف دنیا در سرزمین‌های اشغالی جمع شده‌اند تا به دنیا‌طلبی و آسایش بیشتر ـ به گمان خودشان ـ برسند. از اینجا عظمت کاری که مبارزان فلسطینی انجام دادند، روشن می‌شود:

وقتی کسانی برای راحتی و آسایش و عیش و نوش بیشتر به سرزمین‌های اشغالی آمده‌اند، گرفتار این حملهٔ سنگین می‌شوند و مبارزان فلسطینی آن‌ها را عقب می‌رانند، از آنان تلفات می‌گیرند، فرماندهان ارتش و سربازانشان را اسیر می‌کنند، عدّهٔ زیادی از شهرک‌نشینان اشغالگر را نابود می‌کنند، این خیلی ارزش و عظمت دارد؛ زیرا کسانی که حریص‌ترین مردم بر زنده ماندن هستند و اساساً به این سرزمین آمده‌اند تا بهترین زندگی را داشته باشند، از این تلفات خیلی ضربه می‌بینند و وقتی یک نفر از آن‌ها نابود شود، برایشان به اندازهٔ کوهی از مشکلات است.

امّا مبارزان فلسطینی کسانی هستند که مرگ و زندگی برای آن‌ها تقریباً مساوی است و برای زنده ماندن ارزش چندانی قائل نیستند، لذا اگر جان خود را از دست می‌دهند، برایشان به آن اندازه مشکل نیست، گرچه عزیز از دست دادن بسیار سخت است. عظمت حمله‌ای که مبارزان فلسطینی انجام دادند و ضربه‌هایی که به اشغالگران وارد کردند، را می‌توان از این نکته استفاده کرد.

به‌هرحال یکی از فواید مهمّ این مبارزه آن بود که پردۀ ریا و تزویر بیشتر از روی چهرهٔ غرب کنار رفت و واقعیّت آن بیش از پیش معلوم شد. اینکه وزیران خارجهٔ آمریکا و انگلیس و صدر اعظم فلان کشور سراسیمه نطق کنند و حماس را محکوم کنند که چرا از جان و مالتان دفاع می‌کنید، بیانگر آن است که در فرهنگ غرب دغل‌باز می‌توان روز را شب، و شب را روز جلوه داد!

لزوم اتّحاد، انسجام و تقویت نیروها در برابر دشمن

ای مردم! بدانید این اسرائیل جنایت‌کار و آن غرب دغل‌باز اگر دستشان برسد، با تمام ملّت‌های مسلمان و بلکه با همهٔ بشریّت همین معامله را خواهند کرد؛ زیرا خود را ارباب و بقیّه را بردگان حلقه‌به‌گوش خود می‌دانند که باید حتماً تسلیم آن‌ها باشند! بدین‌جهت اگر می‌خواهید عزّت، عظمت و بقای خود را تضمین کنید، باید انسجام و وحدت داشته باشید، با مشکلات دست و پنجه نرم کنید، فناوری‌های لازم را به‌دست آورید و نیروهای مسلّح قوی و منسجم داشته باشید.

بدانید اتّحاد همهٔ مسلمانان و انسجام همهٔ  نیروها در سراسر جهان و در داخل ایران می‌تواند رؤیاهای دشمن را آشفته کند. امیدواریم خداوند متعال به همهٔ ما و به نظام اسلامی این توفیق را عنایت فرماید.

خدایا! به حقّ محمّد (ص) و آل ‌محمّد علیهم السّلام رزمندگان اسلام را در همهٔ نقاط عالم به‌ویژه در فلسطین و مخصوصاً در این روزها بر دشمنانشان پیروز گردان. کفّار، منافقین و معاندین را منکوب و مخذول گردان. خداوندا! سایهٔ بلند‌پایهٔ فرمانده کلّ قوا را مستدام بدار و همواره صحّت و سلامت را به ایشان عنایت بفرما. خدایا! دشمنان اسلام و قرآن را در هر لباس و موقعیّتی که هستند، رسوا، مفتضح و منکوب فرما. باران رحمتت را بر ما نازل فرما. شهدای اسلام و اموات ما را با شهدای کربلا محشور گردان. بیماران ما و بیماران مورد‌نظر را شفای عاجل و کامل عنایت فرما. خداوندا! به حقّ محمّد (ص) و آل محمّد علیهم السّلام فرج نهایی ما را هر‌چه زودتر مقرّر بفرما. ما را از یاوران حقیقی حضرتش قرار بده. حوایج همهٔ مسلمین را برآورده به خیر بفرما.

و السلام علیکم و رحمه اللّه و برکاته