جنایات اخیر صهیونیست های خبیث، مهمترین مسئله روز دنیای اسلام

شرایط فلسطینیان در سرزمین‌های اشغالی واقعاً وخیم و دردناک است. مردم غزّه در‌حقیقت، زندگانی واقعی ندارند، بلکه در یک زندان روباز، به تعبیر خودشان، اسیر شده‌اند که از هر طرف به آن‌ها فشار وارد می‌شود و گویا یک مرگ تدریجی دارند.

بیانات

آیت‌الله سیّد محمّد‌رضا مدرّسی طباطبایی دامت برکاته

دربارهٔ جنایات اخیر صهیونیست‌های خبیث

(۰۱/۰۸/۱۴۰۲)

جنایات اخیر صهیونیست‌های خبیث، مهم‌ترین مسئلهٔ روز دنیای اسلام

امروز مطالب متعدّدی مناسب است که خدمت شما بیان کنم، ولی مهم‌تر از همه این مصیبتی است که فعلاً دنیای اسلام را به‌طور شدید گرفتار کرده است، گرچه که این مصیبت و نظائر آن دو سه قرنی است که دامن‌گیر عالم اسلام است و به‌واسطهٔ غفلت مسلمانان و به‌ویژه حکومت‌هایی که در سرزمین‌های اسلامی فرمانروایی می‌کردند، این مصیبت‌ها پدید آمده است، ولی مصیبت بزرگ‌تری که امروزه شدّت پیدا کرده، مصیبت طغیان این طایفهٔ خبیث و صهیونیست‌های غاصب است که در قلب سرزمین‌های اسلامی به پشتیبانی آمریکا و انگلیس و بلکه تقریباً همهٔ جبههٔ استکبار به کشتار بی‌رحمانه‌ای دست زده‌اند و هیچ رادعی هم برای آن‌ها نیست.

اشارهٔ قرآن کریم به جنایات صهیونیست‌ها

جنایات این روزهای صهیونیست‌های غاصب، مصداق بارزی از این آیات شریفه است که خداوند متعال در قرآن ‌کریم در سورهٔ اسراء فرموده است:

وَ قَضَیْنا إِلىٰ‏ بَنی‏ إِسْرائیلَ فِی الْکِتابِ لَتُفْسِدُنَّ فِی الْأَرْضِ مَرَّتَیْنِ وَ لَتَعْلُنَّ عُلُوّاً کَبیراً؛

و به فرزندان اسرائیل در کتاب خبر دادیم که قطعاً دو بار در زمین فساد خواهید کرد و قطعاً به سرکشى بسیار بزرگى برخواهید خاست.

خداوند متعال می‌فرماید: ما در کتاب به بنی‌اسرائیل خبر دادیم که شما دوبار در روی زمین فساد می‌کنید و برتری‌جویی بزرگی انجام می‌دهید. مصداق بارز بنی‌اسرائیل در این آیهٔ شریفه، صهیونیست‌های فعلی در سرزمین‌های اشغالی هستند، و در‌مورد اینکه مقصود از کتاب چیست، بعضی مفسّران گفته‌اند: خود تورات است و بعضی گفته‌اند: لوح محفوظ است. و ظاهر اینکه فرموده در زمین فساد می‌کنید، این است که فساد گسترده‌ای انجام می‌دهید. سپس خداوند متعال می‌فرماید:

فَإِذا جاءَ وَعْدُ أُولاهُما بَعَثْنا عَلَیْکُمْ عِباداً لَنا أُولی‏ بَأْسٍ شَدیدٍ فَجاسُوا خِلالَ الدِّیارِ وَ کانَ وَعْداً مَفْعُولاً؛

پس آن‌گاه که وعدهٔ [تحقّق] نخستین آن دو فرا رسد، بندگانى از خود را که سخت نیرومندند، بر شما مى‏گماریم تا میان خانه‏ها[یتان براى قتل و غارت شما] به جستجو درآیند و این تهدید تحقّق‌‏یافتنى است.

یعنی وقتی اوّلین فساد را مرتکب شدید، خیال نکنید رهایتان می‌کنیم، بلکه بعضی بندگان خود را که دارای قدرت و صلابت شدید هستند، به‌سوی شما می‌فرستیم که به خانه‌هایتان وارد می‌شوند و شما را در مخفیگاه‌هایتان دنبال می‌کنند و این وعده‌ای حتمی است.

ثُمَّ رَدَدْنا لَکُمُ الْکَرَّهَ عَلَیْهِمْ وَ أَمْدَدْناکُمْ بِأَمْوالٍ وَ بَنینَ وَ جَعَلْناکُمْ أَکْثَرَ نَفیراً؛

پس [از چندى] دوباره شما را بر آنان چیره مى‏کنیم و شما را با اموال و پسران یارى مى‏دهیم و [تعداد] نفرات شما را بیشتر مى‏گردانیم.

یعنی بار دیگر به شما رحم می‌کنیم و با اموال و فرزندانتان شما را یاری و جمعیّتتان را انبوه می‌کنیم.

إِنْ أَحْسَنْتُمْ أَحْسَنْتُمْ لِأَنْفُسِکُمْ وَ إِنْ أَسَأْتُمْ فَلَها فَإِذا جاءَ وَعْدُ الْآخِرَهِ لِیَسُوئُوا وُجُوهَکُمْ وَ لِیَدْخُلُوا الْمَسْجِدَ کَما دَخَلُوهُ أَوَّلَ مَرَّهٍ وَ لِیُتَبِّرُوا ما عَلَوْا تَتْبیراً؛

اگر نیکى کنید، به خود نیکى کرده‏اید و اگر بدى کنید، به خود [بد نموده‏اید] و چون تهدید آخر فرا‌رسد، [بیایند] تا شما را اندوهگین کنند و در مسجد [الأقصی] وارد شوند؛ چنان‌که بار اوّل داخل شدند و به هر‌چه دست ‏یابند، یکسره [آن را] نابود کنند.

خداوند متعال می‌فرماید: اگر نیکی کنید، به خودتان نیکی کرده‌اید و اگر بدی کنید، به خودتان بدی کرده‌اید. امّا وقتی دوباره فساد کردید، باز فکر نکنید رهایتان می‌کنیم، بلکه بار دوم نیز کسانی را می‌فرستیم تا آن‌چنان از شما انتقام بگیرند که چهره‌هایتان پر از حزن و ذلّت و بدبختی شود و سپس وارد مسجد‌الأقصی شوند ـ چنان‌که دفعهٔ قبل آن بندگان ما داخل شدند ـ و هرچه را مربوط به شماست و بر آن مسلّط شوند، نابود خواهند کرد. امّا آیا با این دو فساد، قضیّه تمام می‌شود؟ باز خداوند متعال می‌فرماید:

عَسىٰ‏ رَبُّکُمْ أَنْ یَرْحَمَکُمْ وَ إِنْ عُدْتُمْ عُدْنا وَ جَعَلْنا جَهَنَّمَ لِلْکافِرینَ حَصیراً؛

امید است که پروردگارتان شما را رحمت کند، و[لى] اگر [به گناه] بازگردید [ما نیز به کیفر شما] بازمى‏گردیم و دوزخ را براى کافران زندان قرار دادیم.

یعنی پس از اینکه برای بار دوم هم فساد کردید و تنبیه شدید، امید است که مورد رحمت خدا واقع شوید، امّا اگر باز فساد کردید و برای بار سوم برگشتید ـ که از سوابق معلوم است بر‌می‌گردند ـ ما هم بر‌می‌گردیم؛ یعنی رهایتان نمی‌کنیم و باز کیفر سخت در دنیا می‌بینید و در آخرت گرفتار جهنّمتان می‌کنیم که هرگز نمی‌توانید از آن نجات پیدا کنید. این آیات بیانگر سرنوشت این طایفهٔ پلید و غاصب سرزمین‌های اشغالی است.

جنایات وحشتناک صهیونیست‌ها در این روزها

حقیقت آن است که این طایفهٔ خبیث واقعاً برتری‌جویی عجیبی را در این برهه از زمان رقم زده‌اند؛ چنان‌که خداوند متعال فرمود: «وَ لَتَعْلُنَّ عُلُوّاً کَبیراً؛ و قطعاً برتری‌جویی بسیار بزرگى خواهید داشت». این‌همه جنایت، از هفتاد و چند سال پیش تاکنون، بدون اندکی رحم و عاطفه واقعاً عجیب است! اساساً رفتاری که این‌ها می‌کنند، کسی با حیوانات نمی‌کند! ولی آن‌ها با انسان‌ها اعمّ از کودک، زن، پیر، جوان، مسیحی و مسلمان، هر‌که باشد، چنین رفتاری انجام می‌دهند!

امّا خداوند متعال فرموده است: «إِنْ عُدْتُمْ عُدْنا؛ اگر بازگردید، ما نیز بازمى‏گردیم»؛ یعنی اگر فساد و برتری‌جویی را تکرار کنید، ما هم نظیر همان کسانی را که دارای قدرت و صلابت فوق‌العاده بودند، بر شما مسلّط خواهیم کرد که بنیانتان را بر‌اندازند. فکر نکنید هیچ‌چیز نمی‌تواند رادع شما باشد! بلکه ما به شما مهلت می‌دهیم و استدراج هم می‌کنیم و حجّت را هم بر شما تمام کردیم؛ چنان‌که  در تاریخ هم مکرّر تجربه کرده‌اید.

جنایت‌های فراوان قوم یهود در طول تاریخ

می‌گویند: فساد اوّل آن‌ها این بود که بعضی پیامبران را کشتند و جنایات دیگر مرتکب شدند. فساد دومشان جنایاتی بود که با کشتن حضرت یحیی علی نبیّنا و آله و علیه السلام مرتکب شدند و اذیّت‌هایی که بر حضرت عیسی علی نبیّنا و آله و علیه السلام وارد کردند. و فساد سومی که انجام دادند، در زمان پیامبر صلّی الله علیه وآله بود که آن خیانت‌ها و جنایت‌ها را انجام دادند و خداوند متعال پیامبرش را بر آن‌ها مسلّط کرد و به دست امیرالمؤمنین علیه السّلام آن مرحب خیبری کشته و قلعهٔ خیبر فتح شد و آن ذلّت و بیچارگی نصیب بنی‌قینقاع، بنی‌النضیر و بنی‌قریظه شد.

امّا بدانید این یک قاعدۀ کلّی است که: «إِنْ عُدْتُمْ عُدْنا؛ اگر بازگردید، ما نیز باز‌مى‏گردیم». این‌چنین نیست که جنایت، خیانت، فساد و برتری‌جویی کنید و ما شما را رها کنیم، بلکه اگر این غلط‌ها را تکرار کنید، ما هم از شما انتقام خواهیم گرفت، علاوه بر اینکه در آخرت نیز گرفتار خواهید بود.

دو ویژگی شاخص یهود در آیات قرآن

دربارهٔ این طایفه در قرآن کریم آیات متعدّدی آمده است، ولی برخی از آیات لحن شدیدتری دارد که اگر آن‌ها را کنار هم بگذاریم، معلوم می‌شود که این‌ها چه موجودات عجیبی هستند! در قرآن کریم دو افعل تفضیل دربارهٔ این طایفه به‌کار برده شده است:

۱) دشمن‌ترین مردم نسبت به مسلمانان

قرآن کریم در یک جا می‌فرماید:

لَتَجِدَنَّ أَشَدَّ النَّاسِ عَداوَهً لِلَّذینَ آمَنُوا الْیَهُودَ وَ الَّذینَ أَشْرَکُوا؛

مسلّماً یهودیان و کسانى را که شرک ورزیده‏اند، دشمن‏ترین مردم نسبت به مؤمنان خواهى یافت.

یعنی شدیدترین مردم در دشمنی با اسلام و مسلمانان، «یهود» و «مشرکان» هستند؛ یعنی یهودیان با‌وجود اینکه ادّعا می‌کنند پیرو حضرت موسی علی نبیّنا و آله و علیه السلام هستند و خود را اهل دین آسمانی و پیرو پیامبران ابراهیمی می‌دانند، ولی عداوتشان با ادیان ابراهیمی مثل مشرکان و بت‌پرستان است! مصداق بارز این آیهٔ شریفه، همین صهیونیست‌ها در سرزمین‌های اشغالی هستند.

۲) حریص‌ترین مردم بر زندگانی

یک افعل تفضیل دیگر نیز در‌مورد یهودیان در قرآن کریم به‌کار برده شده است:

وَ لَتَجِدَنَّهُمْ أَحْرَصَ النَّاسِ عَلىٰ حَیاهٍ؛

و آنان را مسلّماً آزمندترین مردم به زندگى خواهى یافت.

این‌ها حریص‌ترین مردم بر زنده ماندن هستند و بیش از همه به زندگانی دنیا علاقه دارند. و در‌عین‌حال خود را دردانه‌های الهی می‌دانند:

نَحْنُ أَبْناءُ اللهِ وَ أَحِبَّاؤُهُ؛

ما پسران خدا و دوستان او هستیم!

امّا خداوند متعال از‌طریق پیامبرش به آنان می‌فرماید: اگر شما راست می‌گویید، آرزوی مرگ کنید:

فَتَمَنَّوُا الْمَوْتَ إِنْ کُنْتُمْ صادِقینَ؛

پس اگر راست مى‏گویید، آرزوی مرگ کنید!

آیا نمی‌بینید مسلمانان چگونه عاشق شهادت هستند؟! شما نیز آرزوی مرگ کنید! ولی آن‌ها هرگز طالب مرگ نخواهند ‌بود.

از اینجا روشن می‌شود که وقتی یک نفر از صهیونیست‌ها کشته می‌شود، برای آنان به اندازۀ کوه‌های عالَم که بر سرشان آوار شود، سنگین است؛ زیرا آن‌ها «أَحْرَصَ النَّاسِ عَلىٰ‏ حَیاهٍ؛ حریص‌ترین مردم بر زندگانی» هستند و خیلی دنیا را دوست می‌دارند و می‌خواهند در این دنیا بمانند؛ برخلاف فلسطینی‌های ستمدیده که علاوه بر اعتقاد به راهشان چیزی ندارند که از دست بدهند؛ یا باید بمانند و ذلّت و مرگ تدریجی خود و اطرافیانشان را ناظر باشند یا اینکه با صهیونیست‌های غاصب مبارزه کنند و به استقبال شهادت و مرگ باعزّت بروند. و این نیز سرنوشت هر جمعیّتی است که صهیونیست‌ها به آن دسترسی داشته باشند.

شرایط مرگ تدریجی فلسطینیان در بزرگ‌ترین زندان روباز جهان!

شرایط فلسطینیان در سرزمین‌های اشغالی واقعاً وخیم و دردناک است. وقتی هنوز جنگ اخیر آغاز نشده بود و شرایط عادی‌تر بود، آن‌ها نه آب کافی داشتند، نه برق کافی، نه غذای کافی، نه بهداشت کافی و نه سایر امکانات زندگی، و هر لحظه هم انتظار هجوم دشمن، آن‌هم دشمن نابکار غدّار بی‌رحم را می‌کشیدند. سرزمین‌های اشغالی از ابتدا به این وسعت در اشغال صهیونیست‌ها نبود، بلکه ابتدا با زور و دغل‌بازی قسمتی را اشغال کردند و سپس هر سال ـ یا هر چند سال یک‌بار ـ تدریجاً جلو آمدند و مردم آنجا را یا کشتند یا آواره کردند و یا زندانی کردند تا‌جایی‌که اکنون فلسطینیان فقط نوار غزّه و فی‌الجمله کرانهٔ باختری را در اختیار دارند. در این مدّت، صهیونیست‌ها افرادی را از نقاط مختلف دنیا جمع کردند و برای توسعهٔ شهرک‌های خود، خانه‌های فلسطینی‌ها را خراب یا اشغال کردند، مزارعشان را نابود کردند و تا آنجا که توانستند آن‌ها را تحت فشار قرار دادند.

 این وضعیّت فلسطینی‌ها در شرایط عادی بود، چه رسد به الآن که شرایط جنگی است. مردم غزّه در‌حقیقت، زندگانی واقعی ندارند، بلکه در یک زندان روباز ـ به تعبیر خودشان ـ اسیر شده‌اند که از هر طرف به آن‌ها فشار وارد می‌شود و گویا یک مرگ تدریجی دارند.

ناتوانی و شکست صهیونیست‌های دنیاطلب در برابر فلسطینیان از جان‌گذشته

در‌واقع، برای فلسطینی‌ها زندگانی و مرگ تفاوت چندانی ندارد، امّا برای صهیونیست‌ها که بیشترشان برای عیش و نوش، خوش‌گذرانی و راحتی بیشتر به اینجا آمده‌اند و ذاتاً هم حریص بر دنیا و زندگانی دنیا هستند، مرگ بسیار سخت و سنگین است، لذا وقتی در برابر مبارزان فلسطینی قرار می‌گیرند، نمی‌توانند تاب بیاورند و بدانید اگر این جنگ ادامه پیدا کند، حتماً و قطعاً شکست خواهند خورد، ان‌شاء‌اللّه. امیدواریم خداوند متعال چنین قوّتی را به رزمندگان اسلام در لبنان، فلسطین و سایر نقاط عالم عنایت فرماید تا بتوانند این جنگ را ادامه دهند و به پیروزی دست یابند.

کسی که انگیزه‌اش فقط تجاوز است و تجاوز را برای آسایش بیشتر می‌خواهد، اگر حتّی چنگ به صورتش بزنند، نمی‌تواند دوام بیاورد. بله، ممکن است با زور و اجبار فرماندهان و مدیرانشان تا مدّتی بمانند، امّا عاقبت از میدان به در خواهند شد. امیدواریم خداوند متعال عنایت فرماید و لشکریان اسلام را در همهٔ عالم به‌ویژه در لبنان و فلسطین پیروز ‌گرداند.

دولت‌های غربی هیچ تفاوتی با صهیونیست‌ها ندارند!

نکتهٔ مهمّی که امروزه پس از قضایای اخیر، آشکارتر و برملاتر شده، این است که غرب مستکبر در روحیّاتی که گفتیم، با غاصبان فلسطین تفاوتی ندارد. البتّه این نکته قبلاً هم آشکار بود و حضرت امام أعلی اللّه مقامه الشریف آن را فریاد می‌زدند؛ چنان‌که مقام معظّم رهبری دام ظلّه نیز بارها و بارها فرموده‌اند.

 واقعاً انسان حیرت می‌کند! یک موجود کثیف که آنجا متّصدی امر است و همه می‌دانند چقدر فاسد است، تاجایی‌که حتّی بعضی از خود یهودی‌ها او را قبول ندارند، آن‌وقت رئیس‌جمهور آمریکا به آنجا برود و با او نشست و برخاست کند و نه‌تنها هیچ اعتراضی به او نکند، بلکه کارهای او را تأیید کند و فقط با یک لفّاظی از جنایاتش بگذرد! مگر می‌شود یک انسان معمولی چنین کاری کند؟! یا آن فرد از آلمان یا انگلیس یا کشور دیگری بیاید و از جنایات صهیونیست‌ها به‌طور کاملحمایت کند! کسانی که هنوز غرب را درست نشناخته و همچنان به مذاکره با آنان دل بسته‌اند، با این رفتارها باید آن‌ها را بشناسند و بدانند که آن‌ها هم عین صهیونیست‌ها هستند.

مذاکره با غرب، بدون پشتوانهٔ قدرت، نتیجه‌ای ندارد

بدانید دنیای استکبار امروزه چهرهٔ خود را کاملاً آشکار کرده و پس از این حوادث اخیر کمترین تردیدی در این‌زمینه باقی نمانده است. اوّلاً ماهیّت استکباری آن‌ها آشکارتر شد و ثانیاً معلوم شد که این مذاکرات و امثال آن اگر پشتوانهٔ قدرت نداشته باشد ـ قدرت از هر نظر؛ اعمّ از قدرت نظامی، قدرت فنّی، قدرت سیاسی و… ـ هیچ اثری ندارد.

این مردم فلسطین و کشورهای عربی اطراف، هفتاد و چند سال است که با برنامه‌ریزی و حمایت غرب تحت ستم صهیونیست‌ها هستند و در مواجهه با آن‌ها این‌همه کوتاه آمدند، امّا آیا صهیونیست‌ها و اربابانشان متوقّف شدند؟! از کارهایی که عرفات یا سادات کرد یا کارهایی که کشورهای دیگر بعد از آن انجام دادند و روابط را با این رژیم غاصب عادی‌سازی کردند، چه نتیجه‌ای گرفتند؟! نتیجه‌اش چیزی جز جنایات این روز‌ها نبوده است!

لزوم خودکفایی و پیشرفت همه‌جانبه در ابعاد نظامی، سیاسی و اقتصادی

بدین‌جهت هم خودمان باید بفهمیم و هم به اطرافیانمان اگر متوجّه نیستند بفهمانیم که ما در این دنیا اگر بخواهیم آزاد، سرافراز و مستقل باشیم و زیر بار ذلّت و ستم نرویم، باید خودکفا باشیم؛ البتّه به‌نحو صحیح، نه اینکه ارتباط خود را با کشور‌های دیگر قطع کنیم. ما با هیچ‌کس در دنیا دعوا نداریم، مگر با ظالمی که می‌خواهد تجاوز کند.

بنابراین ما در تمام ابعاد باید هم پیشرفت نظامی داشته باشیم، هم پیشرفت اقتصادی و هم پیشرفت سیاسی، و همهٔ نیازهای خود را در حدّ معقول و با برنامه‌ریزی درست به‌دست آوریم.

امیدوارم خداوند متعال همهٔ مسلمانان و مخصوصاً پیروان اهل‌بیت علیهم السّلام را در همهٔ نقاط عالم در برابر دشمنانشان خصوصاً صهیونیست‌ها پیروز گرداند. به ما و شما توفیق عبادت و بندگی و انجام وظیفه در تمام صحنه‌ها عنایت فرماید. عاقبت همهٔ ما را ختم به خیر گرداند. ارواح شهدای اسلام را در همهٔ نقاط عالم و نیز روح بلند امام قدّس سرّه و همهٔ گذشتگان را با ارواح شهدا و صدّیقین محشور فرماید. بیماران ما از‌جمله بیماران مورد‌نظر را شفای عاجل و کامل عنایت فرماید.

خدایا! به حقّ محمّد (ص) و آل محمّد علیهم السّلام، مقام معظّم رهبری دام ظلّه و همهٔ خدمتگزاران به اسلام و مسلمین را طول ‌عمر، صحّت، سلامت و سداد عنایت فرما. دشمنان اسلام به‌ویژه صهیونیست‌ها را نابود گردان. ظهور امام زمان (عج) را هرچه زودتر مقرّر و شهادت در راهش را نصیب همهٔ ما بفرما. عاقبت همهٔ ما را ختم به خیر فرما. باران رحمتت را بر ما نازل گردان. همهٔ مشکلات اقتصادی، سیاسی و اجتماعی ما را بر‌طرف فرما. همهٔ برکات زمینی و آسمانی خود را بر ما نازل فرما.

و السلام علیکم و رحمه اللّه و برکاته